Linki wewnętrzne jako czynnik rankingowy 2022r.: co musisz wiedzieć?
Czy linki wewnętrzne są potwierdzonym czynnikiem rankingowym? Czytaj dalej i poznaj prawdę o linkowaniu wewnętrznym i najlepszych praktykach. Poważne pytanie: Czy linki wewnętrzne są czynnikiem rankingowym? Zbyt często gadanina wokół linków wewnętrznych jako czynnika rankingowego wydaje się raczej pochodzić z niekończącej się gry telefonicznej, a nie z prawdziwego źródła, z wyszukiwarek.
Niektóre mityczne opowieści o pozycjonowaniu dotyczące linków wewnętrznych były przekazywane przez pokolenia specjalistów SEO. Odróżnienie faktów od fikcji może być trudne. Starając się wyjaśnić sytuację, skorzystałem z naszych zasobów, aby sprawdzić fakty, czy linki wewnętrzne są potwierdzonym czynnikiem rankingowym. Drumroll poproszę: Prawdę o linkach wewnętrznych znajdziesz przed nami.
Twierdzenie: linki wewnętrzne są czynnikiem rankingowym
Link wewnętrzny to hiperłącze ze strony w domenie do innej strony w tej samej domenie. Linki wewnętrzne ułatwiają użytkownikom poruszanie się po witrynach internetowych i tworzenie architektury witryny dla hierarchii.
Ok, ale co z bardziej szczegółowymi pytaniami, takimi jak:
- Czy łączna liczba wewnętrznych linków prowadzących do strony ma znaczenie?
- Czy jakość tych wewnętrznych linków prowadzących do strony ma duży wpływ?
- A co z tekstem zakotwiczenia tych wewnętrznych linków – czy to kolejny sygnał trafności? Czy dłuższy tekst zakotwiczenia zwiększa wartość?
- Czy na stronie jest za dużo linków wewnętrznych ?
Dowody na linki wewnętrzne jako czynnik rankingowy
Ponieważ wciąż jest mnóstwo pytań dotyczących linków wewnętrznych, i chcę, aby wszystkie fakty były jasne, oto one. Czy linki wewnętrzne są czynnikiem rankingowym?
Google potwierdza, że linki wewnętrzne są rankingiem w przewodniku dla początkujących dotyczącym optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) . Google stwierdza: Stwórz naturalnie płynną hierarchię.
Ułatw użytkownikom przejście od treści ogólnych do treści bardziej szczegółowych, które chcą umieścić w Twojej witrynie. Dodawaj strony nawigacyjne, kiedy ma to sens, i efektywnie wykorzystuj je w swojej wewnętrznej strukturze linków. Upewnij się, że wszystkie strony w Twojej witrynie są dostępne za pomocą linków i że nie wymagają one wewnętrznej funkcji wyszukiwania. W stosownych przypadkach linki do powiązanych stron, aby umożliwić użytkownikom odkrywanie podobnych treści.
A Google „Jak działają wyszukiwarki” ustanawia linki wewnętrzne jako czynnik rankingowy. Niektóre strony są znane, ponieważ Google już je indeksowało. Inne strony są wykrywane, gdy Google podąża za linkiem ze znanej strony do nowej strony. Dlatego też Google Search Console udostępnia raport „Najczęściej linkowane strony” . Służy do „potwierdzenia, że główne strony witryny (strona główna, strona kontaktowa) są prawidłowo połączone w Twojej witrynie”.
Poradnik pozycjonowania dla początkujących zaleca również używanie wewnętrznych linków w znacznikach danych strukturalnych Breadcrumb, stwierdzając:
„Breadcrumb to rząd wewnętrznych linków na górze lub na dole strony, który pozwala odwiedzającym szybko wrócić do poprzedniej sekcji lub strony głównej. Wiele okruszków zawiera najbardziej ogólną stronę (zazwyczaj stronę główną) jako pierwszy, skrajny lewy link i wyszczególnia bardziej szczegółowe sekcje po prawej stronie. Zalecamy używanie znaczników danych strukturalnych w bułce tartej podczas wyświetlania bułki tartej”.
Sam algorytm PageRank i jego wewnętrzny przepływ opierają się na linkach wewnętrznych.
Czy Twoja strona internetowa zajmuje szybsze pozycje, jeśli masz wewnętrzne linki ze stron o dużym natężeniu ruchu?
Odkąd Bill Slawski podzielił się swoją analizą patentu Google Reasonable Surfer , w społeczności SEO pojawiły się argumenty, czy strony z ruchem lub bez niego wpływają na sygnały rankingowe z linków wewnętrznych. Sławski stwierdził, że „…na podstawie prawdopodobieństwa, że osoba podążająca losowo za linki w sieci może trafić na konkretną stronę”.
Patent mówi o pozycji linku na stronie. Zasadniczo chodzi o nadanie większej wagi linkom, które według nas ludzie rzeczywiście klikną, w tym linkom umieszczonym na wyższych pozycjach na stronie. Matt Cutt potwierdził to na PubCon w 2010 roku. Patent nie odnosi się do ruchu.
Sławski zagłębia się również w patent segmentacji strony, który wyjaśnia więcej na temat umieszczania linków wewnętrznych na stronie. Ponadto dzieli się dalszymi spostrzeżeniami na temat tego, w jaki sposób wyszukiwarki wykorzystują linki wewnętrzne do zrozumienia strony internetowej.
Czy tekst zakotwiczenia w linku wewnętrznym jest czynnikiem rankingowym?
Poradnik SEO dla początkujących wyjaśnia zamieszanie, jeśli tekst zakotwiczenia linku wewnętrznego jest czynnikiem rankingowym, ponieważ stwierdza: „Pomyśl też o tekście kotwicy dla linków wewnętrznych.
Zwykle możesz myśleć o linkowaniu w kategoriach wskazywania stron zewnętrznych, ale zwracanie większej uwagi na tekst kotwicy używany w linkach wewnętrznych może pomóc użytkownikom i Google lepiej poruszać się po Twojej witrynie”.
John Mueller z Google również odniósł się do tego twierdzenia na Twitterze, gdzie powiedział:
„Większość linków zapewnia trochę dodatkowego kontekstu poprzez tekst kotwicy. Przynajmniej powinni, prawda? A w 2019 roku Mueller mówił więcej o tym, jak linki wewnętrzne pomagają w rankingu na Hangoucie Google dla webmasterów. Jednak twierdzenie, że długi tekst zakotwiczenia w wewnętrznych linkach jest obecnie tylko spekulacją. Wyszukiwarki nie zweryfikowały tego mitu.
W rzeczywistości SEO Starter Guide ewidentnie zaleca unikanie „używania nadmiernie wypełnionego słowami kluczowymi lub długiego tekstu kotwicy tylko w wyszukiwarkach”. Rand Fishkin zagłębia się również w swoje eksperymenty z tekstem zakotwiczenia, aby udowodnić wartość wysokiej jakości tekstu zakotwiczenia.
Czy linki wewnętrzne są używane jako sygnał rankingowy w architekturze Twojej witryny?
Linkowanie wewnętrzne może mieć pozytywne lub negatywne skutki:
- NinjaOutreach zwiększył ruch w witrynie o 50% w ciągu trzech miesięcy dzięki wewnętrznej strukturze linków.
- Daily Mail nie zdołał prześcignąć swoich konkurentów ze względu na słabe powiązania wewnętrzne .
Patent Google dotyczący dokumentów rankingowych opartych na zachowaniach użytkowników lub danych dotyczących funkcji pozwala dokładniej zbadać architekturę witryny.
Co się stanie, jeśli Twoje wewnętrzne linki zostaną zerwane?
Uszkodzone linki wewnętrzne utrudniają wyszukiwarkom indeksowanie stron, a użytkownikom poruszanie się po witrynie. Zepsute linki są oznaką niskiej jakości witryny i mogą wpływać na twoje rankingi.
Patent Google na zanik strony internetowej potwierdza to roszczenie, ponieważ stwierdza: „Jeśli strona internetowa zawiera stosunkowo dużą liczbę martwych linków, ocenia się ją jako przestarzałą stronę internetową”.
Ile linków wewnętrznych jest za dużo?
W 2009 roku Matt Cutts stwierdził, że na stronę obowiązuje limit 100 linków wewnętrznych. W przeszłości Google nie pobierało więcej niż 100 tys. pojedynczej strony (już nie), więc pomysł, że linki będą dystrybuować Twój PageRank, miał sens. W 2013 r. Matt Cutts wycofał to oświadczenie, mówiąc, aby „utrzymać rozsądną liczbę”. Tak więc zasada 100 wewnętrznych linków nie obowiązuje.
Linki wewnętrzne jako czynnik rankingowy: nasz werdykt
ak, jest trochę prawdy w micie, że linki wewnętrzne i twój ranking w wyszukiwarkach mają związek. Pomyśl o tym w ten sposób, jak powiedział Cutts:
„…jeśli jest jakaś strona, która jest ważna lub ma świetne marże zysku lub naprawdę dobrze konwertuje – zwiększ to. Umieść link do tej strony ze strony głównej, to jest coś, co może mieć sens”.